Immár negyedik alkalommal várták a város és a vármegye pedagógusait a Szent István Király Múzeumban, hogy egyfajta börze keretében mutassák be számukra az iskolán kívüli, élményalapú tanítási és tanulási lehetőségeket, azaz az idei tanév múzeumpedagógiai palettáját.
A Csók István Képtárban rendezték meg a helyi pedagógusok és múzeumpedagógusok találkozóját, amelyen a házigazda Szent István Király Múzeum képviseletében Fiedler Zsuzsanna és Haraszti Zsigmond múzeumpedagógusok köszöntötték a megjelenteket, majd a Szentendrei Néprajzi Múzeum berkein belül működő Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ új Fejér vármegyei múzeumi koordinátora, Kovács Dóra múzeumpedagógus mutatkozott be. Mint elmondta, a központ egyik fontos célja, hogy átadja azt a tudást, miként lehet a múzeumokat mint iskolán kívüli tevékenységi helyszíneket integrálni a tanításba. Ezt segíti egy koordinátori hálózat, amelyben nyártól Kovács Dóra is azért dolgozik, hogy segítse a kapcsolattartást, közvetítse a szakmai információkat a felek között.
A székesfehérvári börzék célja, hogy az adott tanév múzeumpedagógiai foglalkozásairól első kézből, az azokat kitaláló, szervező múzeumpedagógusoktól kaphassanak információt a tanárok, s egyúttal a két fél megismerhesse az egymással kapcsolatos elvárásokat is. A szerdai találkozón a Szent István Király Múzeumon kívül az Alumíniumipari Múzeum és a Vörösmarty Mihály Könyvtár is bemutatta idei kínálatát.
Múzeumpedagógiai börzével kezdődött a Múzeumok Őszi Fesztiválja Fehérváron-képgaléria
A Szent István Király Múzeum tizenhárom kiállítóhelye közül hétben jelenleg is elérhető valamilyen múzeumpedagógiai foglalkozás, a cél pedig az, hogy ez a paletta tovább bővüljön. Ennek részeként tavasszal várhatóan újabb, izgalmas, történelmi személyeket is megelevenítő foglalkozásoknak ad helyet a Nemzeti Emlékhely – Középkori Romkert. Kovács Dóra rövid ismertetőjében külön kiemelte a november 9-ig látogatható „Egy múzeum tekintete” című kiállítást, amelyhez kapcsolódóan még kérhetők a foglalkozások alsósoknak, középiskolásoknak és felsősöknek egyaránt. Szó esett a Gorsium Régészeti Park, a Fekete Sas Patikamúzeum és a Hetedhét Játékmúzeum foglalkozásairól is. A Koronázó Bazilika Látogatóközpontban az óvodásoknak szóló programon például középkori próbát kell kiállniuk a gyermekeknek, hogy megtalálják a királyválasztáshoz szükséges koronát, de a 3-8. osztályosok, sőt a középiskolások számára is szerveznek itt „tanórákat”. „Ugyanakkor bőven van még feladatunk, hogy minden kiállítóhelyen – így például a néprajzi gyűjteményekben is – mind a négy korosztály számára tudjunk érdekes foglalkozásokat kínálni.” – összegzett Kovács Dóra, aki azt is hangsúlyozta, a Szent István Király Múzeum honlapján létre kívánnak hozni egy pedagógusokat segítő aloldalt, ami a lehetőségek közötti eligazodást is szolgálja majd.A szakmai találkozón az Alumínumipari Múzeum is bemutatta a náluk elérhető foglalkozásokat, így például a 10-18 éveseknek szóló, magyaros tarsolylemez készítő foglalkozást, vagy a felsősöknek szánt alumínium élményfestést is. A Vörösmarty Mihály Könyvtár elsősorban óvodás csoportoknak kínál mesedélelőttöket, papírszínházi foglalkozásokat, a nagyobbakat pedig a legújabb kortárs és tematikus gyermekirodalomhoz kapcsolódóan várják kedvcsináló foglalkozásokra.
A börze és a beszélgetés végeztével Izinger Katalin invitálta kurátori tárlatvezetésre a résztvevőket az „Egy múzeum tekintete – A Szent István Király Múzeum első 150 éve” című kiállításban.
(ÖKK, Házi Péter, fotó: Bácskai Gergely/MEDIA24.hu)
#oktatas #pedagogusok #Szent István Király Múzeum
0 hozzászólás